Základní principy

6. prosince 2007 v 21:31 | Blondýna |  Posilování
Základní principy
Posilování pro začátečníky
Pro dosažení pozitivního výsledku z posilování je třeba znát základní principy. Spoustu jich používáme, aniž bychom si to uvědomovali. Ty nejpoužívanější jsou tyto:

Princip opakování
Princip sérií
Kruhový trénink, princip je v zajištění maximální krevní cirkulace.Kombinace až 6 cviků, které se provádí plynule za sebou.
Systém překrvení Principem je dostat do svalu co nejvíce krve, toho se dosáhne dokonalým a opakovaným procvičením určité svalové skupiny.
Cheating , znamená pomocný pohyb tělem, který umožní zvedat vyšší vahy. Při provádění cviků touto technikou musíme mít neustále na paměti, že nám neslouží k ulehčení svalové práce, ale naopak k silnějšímu zatížení pracujících svalů.
Supersety znamená odcvičení jednoho cviku a ihned poté pokračujeme dalším cvikem, cviky mohou být zaměřeny na stejnou svalovou partii, nebo na dvě různé.
Supersérie , supersety na stejnou svalovou partii.
Gigantické série znamená procvičení minimálně 4 a více cviků
Princip pyramidy , znamená zvyšování zatížení při současném snižování opakování. Používá se i obrácená pyramida.
Negativní opakování spočívá ve zpomaleném pohybu při zpětné fázi prováděného cviku.
Izolace , je opak cheatingu, musíme se snažit o to, aby se do pohybu nezapojovaly další svaly.
Izo-tenze představuje napínání svalů bez zátěže.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama